UNITY IS STRENGTH
 
HomeCalendarFAQSearchMemberlistUsergroupsRegisterLog in

Share | 
 

 hiLanGKan TeNsEnmU iTU....

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
sekut_meri
Ahli Aktif
Ahli Aktif


Number of posts : 125
Age : 35
Registration date : 2009-04-20

PostSubject: hiLanGKan TeNsEnmU iTU....   Thu Jun 18, 2009 11:43 am

Terkena

Ada 4 orang sahabat. Mereka duduk satu rumah dan belajar di pusat pengajian tinggi yang sama. Nak di jadikan cerita, mereka ni unaware hari khamis itu satu test, kira last minute lah baru tahu (biasalah, student ni kadang-kadang, ponteng, lepas itu tak nak tanya2kawan-kawan) . So, mereka berfikir lah, macam mana nak elakkan daripada mengambil ujian pada hari tu.nak kelentong professor lah ni. Ada seorang tu, cadangkan rumah terbakar lah,tapi ada yang bantah.macam tak logik sangat, banyak laks soal jawab nanti dengan professor.

Last2, dapat idea yang mereka fikir sangat bagus. Salah seorang itu telefonlah si professor itu. Cakap sebiji tayar kereta mereka pecah. sekarang mereka kat highway, tak sempat nak sampai on time (kira jauh lah). Professor pun setuju lah menangguhkan ujian ke hari isnin depan. lega... Mereka fikir, sempat lah nak study kejap. Hari Isnin pun sampai. Ujian tu professor buat kat bilik dia. Yerla, 4 orang saja. Senang nak monitor kalau2 ada lah yang nak meniru2 ke, bincang jawapan ke. Ujian pun bermula.. Ada2 soalan saja.

Soalan pertama,1 markah.
Wah, sikit saja. Professor tanya apa nama subjek ujian yang mereka tengah ambil ni.


OK. senanglah kan.

Soalan 2, 99 markah. Ha, ambik kau.... terkejut....
Cuba teka apa soalan yang professor itu bagi ?

Soalan ke 2 : tayar kereta belah mana yang pecah ? Macam mana nak jawab?
Jawapan tak boleh bincang. Kalau seorang jawab depan kiri, seorang
jawab depan kanan, yerlah, ada 4 kemungkinan kan, professor boleh detect
lah mereka menipu...... he he he, tu lah, lain kali jangan tipu
professor.




SURAT CINTA SENAH

Senah budak kampung, tapi bekerja di Kuala Lumpur .
Biasalah bila sudah duduk "town", mula lupa asal usul. Pakaian seksi maut, bercinta pula dgn lelaki mat saleh. Ke hulu ke hilir menayang boyfriendnya yg bermata biru.

Punyalah eksyen si Senah, hinggalah suatu hari dia ternampak lelaki Inggeris tadi dgn wanita lain yg lebih cantik dan bergaya daripadanya. Senah menangis tiga hari tiga malam. Pada malam ke empat, Senah mengambil sehelai kertas dan menulis surat untuk memutuskan perhubungannya dgn lelaki mat saleh tadi yg baru sebulan dikenalinya.

Begini bunyi surat yg ditulis oleh Senah binti Kulup Kecil, yg berjaya "dicuri" ...
************ ********* ********* ********* ********* ********* ********* ********* **
Mike....
I WANT TO CUT CONNECTION US.
I have think about this very cook-cook. I know I clap one hand only. Correctly, I have seen you and she walk-walk together at town with eyes myself. You grab hand she.
You always ask for apology back-back. I don't trust you again! You are really crocodile land. My friend speak you play wood three. First-first I think my friend lie me. But now I know you correct-correct play wood three.
So, I break connection to pull my body from this love triangle. I know this result I pick is very correct, because you love she very high from me. So, I cut this connection to go far from here. I don't want you to play-play with my liver. I have been crying until no more eye water thinking about you. I don't want banana to fruit two times.

Safe walk..
Senah



SEBUAH KISAH TERPENCIL MENGENAI SEORANG PAKCIK

Seorang pemuda sedang dalam perjalanannya kembali ke Kuala Lumpur dengan menaiki keretapi Mel-malam. Antara penumpang yang ramai ada seorang tua yang duduk disebelahya.

Setelah lama berdiam diri, sambil menguap si pemuda bertanya kepada orang tua tersebut, " Pakcik, pukul berapa sekarang?" Sebuah pertanyaan yang biasa, yang kadangkala kita tujukan kepada sesiapapun kan ? Dan selalunya kita akan mendapat jawapan. Namun kali ini sungguh diluar dugaan, orang tua tadi berdiam diri sahaja.

Mungkin orang tua ini kurang pendengaran, berkata pemuda tersebut di dalam hati. Dia mengulanginya sampai 3 kali. Namun orang tua itu tetap berdiam diri tanpa sebarang riak dari wajahnya. Pemuda tersebut mencuit orang tua tersebut dan berkata, "Saya hairan mengapa pakcik tidak menjawap pertanyaan saya? Salahkah saya bertanya?

Orang tua itu menoleh sambil berkata, "Bukannya saya tidak mahu menjawap,tapi nanti kalau saya jawap, kita pasti akan bersoal jawap mengenai soal ini soal itu, dan akhirnya kita akan bertambah mesra." Si pemuda termangu mendengar ceramah orang tua itu. Terus dia bertanya lagi, "Lalu apa salahnya kalau kita menjadi lebih mesra?"

Orang tua itu berkata lagi, "Apabila kita bertambah mesra ketika anak gadis dan isteri saya menjemput saya di Kuala Lumpur , nanti kita akan turun sama-sama.Dan saya pasti mengenalkan mereka kepada
kamu." Si pemuda itu tambah bingung dan tidak tentu arah. "Jadi?" tanyanya lagi. "Isteri saya orangnya baik sekali kepada semua orang, takut nanti dia mempelawa anda ke rumah. Nanti kamu akan mandi dan berehat di rumah saya, dan juga akan kami jamu di rumah saya. Setelah itu kamu boleh menjadi rapat dengan anak gadis saya dan kamu akan menjadi teman lelaki anak saya. Lama-lama kamu akan menjadi menantu saya," katanya lagi.


Si pemuda yang tadi sudah bingung sekarang semakin bingung.Terus dia bertanya, "Pakcik, apakah hubungannya semua ini dengan pertanyaan saya yang pertama? Sambil berdiri orang tua tersebut menjawap dengan lantang, "Masalahnya? ,

“SAYA TIDAK MAHU MEMPUNYAI MENANTU SEPERTI KAMU. JAM TANGAN PON TAKDERRR! CIKAI BETUL!!"
Back to top Go down
View user profile
MaMmUu
Ahli Muker Tuler..
Ahli Muker Tuler..


Male
Number of posts : 6258
Age : 47
Location : Gong Badak
Registration date : 2009-01-04

PostSubject: Re: hiLanGKan TeNsEnmU iTU....   Thu Jun 18, 2009 12:38 pm


_________________
Kadangkala ALLAH hilangkan sekejap matahari...Kemudian DIA datangkan pula guruh & kilat...
Puas kita menangis,mencari di manakah matahari !Rupa-rupanya ALLAH nak hadiahkan kita PELANGI YANG INDAH..."

"Sebaik-baik manusia adalah orang yang bermanafaat bagi manusia dan seburuk manusia orang yang membahayakan manusia"
Back to top Go down
View user profile
hatosmangos
Ahli Aktif
Ahli Aktif


Number of posts : 162
Registration date : 2008-12-23

PostSubject: Re: hiLanGKan TeNsEnmU iTU....   Thu Jun 18, 2009 3:50 pm

lol! lol! lol! lol! lol!
Back to top Go down
View user profile
bud92
MEDIA
MEDIA


Male
Number of posts : 2468
Registration date : 2008-12-19

PostSubject: Re: hiLanGKan TeNsEnmU iTU....   Thu Jun 18, 2009 6:16 pm

Shocked Shocked Shocked Shocked Shocked
Back to top Go down
View user profile
MaMmUu
Ahli Muker Tuler..
Ahli Muker Tuler..


Male
Number of posts : 6258
Age : 47
Location : Gong Badak
Registration date : 2009-01-04

PostSubject: Re: hiLanGKan TeNsEnmU iTU....   Sat Jun 20, 2009 11:38 am

bounce bounce bounce bounce bounce bounce bounce bounce bounce bounce

_________________
Kadangkala ALLAH hilangkan sekejap matahari...Kemudian DIA datangkan pula guruh & kilat...
Puas kita menangis,mencari di manakah matahari !Rupa-rupanya ALLAH nak hadiahkan kita PELANGI YANG INDAH..."

"Sebaik-baik manusia adalah orang yang bermanafaat bagi manusia dan seburuk manusia orang yang membahayakan manusia"
Back to top Go down
View user profile
sekut_meri
Ahli Aktif
Ahli Aktif


Number of posts : 125
Age : 35
Registration date : 2009-04-20

PostSubject: Re: hiLanGKan TeNsEnmU iTU....   Sun Jun 21, 2009 9:16 am

bakper abg bud???
x ilang ker tensen deme?
x pe lah....deme cari benda lain jer lah...mogailang tensen deme 2...
Back to top Go down
View user profile
MaMmUu
Ahli Muker Tuler..
Ahli Muker Tuler..


Male
Number of posts : 6258
Age : 47
Location : Gong Badak
Registration date : 2009-01-04

PostSubject: Re: hiLanGKan TeNsEnmU iTU....   Sun Jun 21, 2009 10:56 am

sekut_meri wrote:
bakper abg bud???
x ilang ker tensen deme?
x pe lah....deme cari benda lain jer lah...mogailang tensen deme 2...

hanya Jauhari yang mengenal Manikam....rOgEEEEEEErrrrrrrrrrRRRRRRRRRRRR

_________________
Kadangkala ALLAH hilangkan sekejap matahari...Kemudian DIA datangkan pula guruh & kilat...
Puas kita menangis,mencari di manakah matahari !Rupa-rupanya ALLAH nak hadiahkan kita PELANGI YANG INDAH..."

"Sebaik-baik manusia adalah orang yang bermanafaat bagi manusia dan seburuk manusia orang yang membahayakan manusia"


Last edited by denang69 on Mon Jun 22, 2009 10:58 am; edited 1 time in total
Back to top Go down
View user profile
sham bell
Ahli Aktif
Ahli Aktif


Number of posts : 200
Age : 46
Location : alor setar,kedah
Registration date : 2009-04-22

PostSubject: Re: hiLanGKan TeNsEnmU iTU....   Mon Jun 22, 2009 10:42 am

tensen dok ilang pasa dok mikir erti citer yg dibaca
jadi bertamboh2 laa ketensenannya scratch
Back to top Go down
View user profile
sekut_meri
Ahli Aktif
Ahli Aktif


Number of posts : 125
Age : 35
Registration date : 2009-04-20

PostSubject: sbb ape jd g 2???   Mon Jun 22, 2009 10:55 am

sbb semasa deme baca...deme x rilek....duk tensen sgt...perkara kecik jd besar...
masa nk bca 2....tenang dulu... x soh mikir nape2...baru baca....klo x paham...baca byk kali...tp klo x paham jugok...masalah besor 2.....kna wat spot chek ler 2...
Back to top Go down
View user profile
MaMmUu
Ahli Muker Tuler..
Ahli Muker Tuler..


Male
Number of posts : 6258
Age : 47
Location : Gong Badak
Registration date : 2009-01-04

PostSubject: Re: hiLanGKan TeNsEnmU iTU....   Mon Jun 22, 2009 10:59 am

sekut_meri wrote:
sbb semasa deme baca...deme x rilek....duk tensen sgt...perkara kecik jd besar...
masa nk bca 2....tenang dulu... x soh mikir nape2...baru baca....klo x paham...baca byk kali...tp klo x paham jugok...masalah besor 2.....kna wat spot chek ler 2...

betoi tu sekut...shambell memang lembap sikit.lambat faham...9 kali baca pong dok faham jugok.muhahaha...muhahahaaa...

_________________
Kadangkala ALLAH hilangkan sekejap matahari...Kemudian DIA datangkan pula guruh & kilat...
Puas kita menangis,mencari di manakah matahari !Rupa-rupanya ALLAH nak hadiahkan kita PELANGI YANG INDAH..."

"Sebaik-baik manusia adalah orang yang bermanafaat bagi manusia dan seburuk manusia orang yang membahayakan manusia"
Back to top Go down
View user profile
sham bell
Ahli Aktif
Ahli Aktif


Number of posts : 200
Age : 46
Location : alor setar,kedah
Registration date : 2009-04-22

PostSubject: Re: hiLanGKan TeNsEnmU iTU....   Mon Jun 22, 2009 11:14 am

denang69 wrote:
sekut_meri wrote:
sbb semasa deme baca...deme x rilek....duk tensen sgt...perkara kecik jd besar...
masa nk bca 2....tenang dulu... x soh mikir nape2...baru baca....klo x paham...baca byk kali...tp klo x paham jugok...masalah besor 2.....kna wat spot chek ler 2...

betoi tu sekut...shambell memang lembap sikit.lambat faham...9 kali baca pong dok faham jugok.muhahaha...muhahahaaa...

hok tuh jer hok benak skit pung,hok laing2 perkara berkaitan ,expert n laju lg fahamannya
Back to top Go down
View user profile
sekut_meri
Ahli Aktif
Ahli Aktif


Number of posts : 125
Age : 35
Registration date : 2009-04-20

PostSubject: Re: hiLanGKan TeNsEnmU iTU....   Mon Jun 22, 2009 11:27 am

x baik kta kt org mcm 2.....
mybe dier ada msalah besar sgt kot... 2 pasal la bca byk kali x paham
atau pun mmg dia x paham ke guaner....
x per la...bg peluang kat dier...
biar di tenang dulu....
maner2 hok x tenang 2...pakat2 la deme join program ujung minggu ni g mkn nasik kt tasik kenyir 2....
Back to top Go down
View user profile
MaMmUu
Ahli Muker Tuler..
Ahli Muker Tuler..


Male
Number of posts : 6258
Age : 47
Location : Gong Badak
Registration date : 2009-01-04

PostSubject: Re: hiLanGKan TeNsEnmU iTU....   Mon Jun 22, 2009 11:48 am

masa sekolah dulu,ambe ngajor die...tahulah lagu mana die.memey slow motion n lembap.hehehehe

_________________
Kadangkala ALLAH hilangkan sekejap matahari...Kemudian DIA datangkan pula guruh & kilat...
Puas kita menangis,mencari di manakah matahari !Rupa-rupanya ALLAH nak hadiahkan kita PELANGI YANG INDAH..."

"Sebaik-baik manusia adalah orang yang bermanafaat bagi manusia dan seburuk manusia orang yang membahayakan manusia"
Back to top Go down
View user profile
sekut_meri
Ahli Aktif
Ahli Aktif


Number of posts : 125
Age : 35
Registration date : 2009-04-20

PostSubject: Re: hiLanGKan TeNsEnmU iTU....   Mon Jun 22, 2009 11:52 am

kot yer pon dia jenis lagu 2...biaq p dia dia...jgn la hangpa sume pakat kta kat dia lagu 2....merajuk ati plok dia karang...x masuk2 forum tec smpai sudah....buatnyer teruk lagi...x mboh join dh program tec...guaner gamok jadinyer.....
bukan nk back up tp g 2 la.....sikit2 sudah2 la ngata kat dia....kang nangis dia karang...
Back to top Go down
View user profile
MaMmUu
Ahli Muker Tuler..
Ahli Muker Tuler..


Male
Number of posts : 6258
Age : 47
Location : Gong Badak
Registration date : 2009-01-04

PostSubject: Re: hiLanGKan TeNsEnmU iTU....   Mon Jun 22, 2009 1:08 pm

kalu sekut nok tahu,kita ni ibarat adik beradik mok pok lain2 tp kita ni dah serasi & ngam..takat ngata2,nganjing2 tu...takdok hal langsung.kalau ada yang wasser hati...gi duduk dalam gua lah.so setakat benda2 kecik mcm ni,kami tak simpan dalam hati pong...

_________________
Kadangkala ALLAH hilangkan sekejap matahari...Kemudian DIA datangkan pula guruh & kilat...
Puas kita menangis,mencari di manakah matahari !Rupa-rupanya ALLAH nak hadiahkan kita PELANGI YANG INDAH..."

"Sebaik-baik manusia adalah orang yang bermanafaat bagi manusia dan seburuk manusia orang yang membahayakan manusia"
Back to top Go down
View user profile
sekut_meri
Ahli Aktif
Ahli Aktif


Number of posts : 125
Age : 35
Registration date : 2009-04-20

PostSubject: ok la...   Mon Jun 22, 2009 1:28 pm

doh klo g 2 la kta 69, x per la...
sekut x kisah pn....
sekut bukan naper...
takut ader hok jenis sensitif...
dlm ramai2 mcm gini, kot2 ader tselit sorg dua yg mcm 2....
Back to top Go down
View user profile
MaMmUu
Ahli Muker Tuler..
Ahli Muker Tuler..


Male
Number of posts : 6258
Age : 47
Location : Gong Badak
Registration date : 2009-01-04

PostSubject: Re: hiLanGKan TeNsEnmU iTU....   Mon Jun 22, 2009 1:50 pm

sekut_meri wrote:
doh klo g 2 la kta 69, x per la...
sekut x kisah pn....
sekut bukan naper...
takut ader hok jenis sensitif...
dlm ramai2 mcm gini, kot2 ader tselit sorg dua yg mcm 2....

hok2 sensitif boleh jalan...g duk dalam gua.pah tu tubuh TSK ( Terengganu Sensitif Kelab )

_________________
Kadangkala ALLAH hilangkan sekejap matahari...Kemudian DIA datangkan pula guruh & kilat...
Puas kita menangis,mencari di manakah matahari !Rupa-rupanya ALLAH nak hadiahkan kita PELANGI YANG INDAH..."

"Sebaik-baik manusia adalah orang yang bermanafaat bagi manusia dan seburuk manusia orang yang membahayakan manusia"
Back to top Go down
View user profile
ali
Ahli Baru Aktif
Ahli Baru Aktif


Male
Number of posts : 31
Age : 34
Location : di mana mana...
Registration date : 2009-07-19

PostSubject: mende???   Tue Aug 04, 2009 3:33 pm

ambe dok reti bace...gane nok v ilang tensen??? scratch
Back to top Go down
View user profile
MaMmUu
Ahli Muker Tuler..
Ahli Muker Tuler..


Male
Number of posts : 6258
Age : 47
Location : Gong Badak
Registration date : 2009-01-04

PostSubject: Re: hiLanGKan TeNsEnmU iTU....   Wed Aug 05, 2009 10:22 am

ali wrote:
ambe dok reti bace...gane nok v ilang tensen??? scratch

masuk skoloh semula weh...nok ilang tensen,ambik wuduk pahtu g solat sunat 2 rakaat...pahtu baca Al-Quran@Zikir.

_________________
Kadangkala ALLAH hilangkan sekejap matahari...Kemudian DIA datangkan pula guruh & kilat...
Puas kita menangis,mencari di manakah matahari !Rupa-rupanya ALLAH nak hadiahkan kita PELANGI YANG INDAH..."

"Sebaik-baik manusia adalah orang yang bermanafaat bagi manusia dan seburuk manusia orang yang membahayakan manusia"
Back to top Go down
View user profile
Sponsored content




PostSubject: Re: hiLanGKan TeNsEnmU iTU....   Today at 11:01 am

Back to top Go down
 
hiLanGKan TeNsEnmU iTU....
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Darul Iman Scooter Club :: Kisah² Jenaka-
Jump to: