UNITY IS STRENGTH
 
HomeCalendarFAQSearchMemberlistUsergroupsRegisterLog in

Share | 
 

 kenali sesama kita...

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : 1, 2  Next
AuthorMessage
gabanz
Ahli Aktif
Ahli Aktif


Male
Number of posts : 820
Age : 34
Location : manir
Registration date : 2008-12-19

PostSubject: kenali sesama kita...   Sun Jun 21, 2009 12:15 pm

Sedikit panduan yang anda mungkin buleh gunakan untuk mencari "saing" atau teman sehidup semati anda, hanya dengan melihat fizikal sahaja - petua mudah. Kali ini marilah kita sama2 belajar mentafsir personaliti dan tabiat seseorang dengan cara melihat perut si dia, ehemmmm!

Bulat

Perut bulat dan agak buncit sedikit. Pemiliknya dikatakan berjaya dan kaya. Makan minum pakainya sempurna. Seorang yang pemurah dan murah rezeki. Sape nak cepat kaya carilah si dia yang istimewa ini.

Buncit

Perut yang buncit diumpamakan seperti beg yang penuh berisi duit. Orang ini memang banyak duit tetapi kuat membazir, pemalas dan kuat makan. Hanya petua sahaja jangan terbawa2 pulak nanti.

Tinggi tajam

Bahagian atas perut tinggi dan tajam, buncitnya menghala ke atas. Individu ini kurang rehat. Sangat kuat bekerja tetapi duit yang dikumpulnya sedikit. Individu ini sanggup melakukan pelbagai kerja untuk mencari sesuap nasi. Buleh caya ke?

Rata/Flat

Perutnya sangat rata dan leper. Pemiliknya seorang yang bijak, pencinta seni dan berjiwa besar. Jumlah simpanan wangnya sederhana banyak. Meskipun ‘trend’ masakini yang inginkan perut yang leper dan rata, ia sebenarnya tidak baik untuk kesihatan dan keseimbangan badan. Hal ini disebabkan oleh kehilangan zat-zat penting untuk tubuh badan dan minda yang sihat dan cergas.

_________________


"Kekuatan tidak datang dari kemampuan fizikal,tetapi ianya datang
dari semangat yang tidak pernah mengalah."
Back to top Go down
View user profile
MaMmUu
Ahli Muker Tuler..
Ahli Muker Tuler..


Male
Number of posts : 6258
Age : 47
Location : Gong Badak
Registration date : 2009-01-04

PostSubject: Re: kenali sesama kita...   Sun Jun 21, 2009 12:29 pm

gabanz wrote:
Sedikit panduan yang anda mungkin buleh gunakan untuk mencari "saing" atau teman sehidup semati anda, hanya dengan melihat fizikal sahaja - petua mudah. Kali ini marilah kita sama2 belajar mentafsir personaliti dan tabiat seseorang dengan cara melihat perut si dia, ehemmmm!

Bulat

Perut bulat dan agak buncit sedikit. Pemiliknya dikatakan berjaya dan kaya. Makan minum pakainya sempurna. Seorang yang pemurah dan murah rezeki. Sape nak cepat kaya carilah si dia yang istimewa ini.

Buncit

Perut yang buncit diumpamakan seperti beg yang penuh berisi duit. Orang ini memang banyak duit tetapi kuat membazir, pemalas dan kuat makan. Hanya petua sahaja jangan terbawa2 pulak nanti.


Tinggi tajam

Bahagian atas perut tinggi dan tajam, buncitnya menghala ke atas. Individu ini kurang rehat. Sangat kuat bekerja tetapi duit yang dikumpulnya sedikit. Individu ini sanggup melakukan pelbagai kerja untuk mencari sesuap nasi. Buleh caya ke?

Rata/Flat

Perutnya sangat rata dan leper. Pemiliknya seorang yang bijak, pencinta seni dan berjiwa besar. Jumlah simpanan wangnya sederhana banyak. Meskipun ‘trend’ masakini yang inginkan perut yang leper dan rata, ia sebenarnya tidak baik untuk kesihatan dan keseimbangan badan. Hal ini disebabkan oleh kehilangan zat-zat penting untuk tubuh badan dan minda yang sihat dan cergas.

nampaknya 69 & 92 kena letak jawatan doh...kuat membazir,pemalas & kuat makan towwwww..nanti habis pitis TEC.

_________________
Kadangkala ALLAH hilangkan sekejap matahari...Kemudian DIA datangkan pula guruh & kilat...
Puas kita menangis,mencari di manakah matahari !Rupa-rupanya ALLAH nak hadiahkan kita PELANGI YANG INDAH..."

"Sebaik-baik manusia adalah orang yang bermanafaat bagi manusia dan seburuk manusia orang yang membahayakan manusia"
Back to top Go down
View user profile
dtkcrow
Ahli Aktif
Ahli Aktif


Male
Number of posts : 660
Age : 41
Location : KUANTAN
Registration date : 2008-12-20

PostSubject: Re: kenali sesama kita...   Sun Jun 21, 2009 12:36 pm

itu petua je mamu.
kalau 69 n 92 takdak, sapa nak handle keja nanti..
Back to top Go down
View user profile http://asyriffa.blogspot.com
gabanz
Ahli Aktif
Ahli Aktif


Male
Number of posts : 820
Age : 34
Location : manir
Registration date : 2008-12-19

PostSubject: Re: kenali sesama kita...   Sun Jun 21, 2009 12:39 pm

Buncit

Perut yang buncit diumpamakan seperti beg yang penuh berisi duit. Orang ini memang banyak duit tetapi kuat membazir, pemalas dan kuat makan. Hanya petua sahaja jangan terbawa2 pulak nanti.

_________________


"Kekuatan tidak datang dari kemampuan fizikal,tetapi ianya datang
dari semangat yang tidak pernah mengalah."
Back to top Go down
View user profile
MaMmUu
Ahli Muker Tuler..
Ahli Muker Tuler..


Male
Number of posts : 6258
Age : 47
Location : Gong Badak
Registration date : 2009-01-04

PostSubject: Re: kenali sesama kita...   Sun Jun 21, 2009 12:39 pm

dtkcrow wrote:
itu petua je mamu.
kalau 69 n 92 takdak, sapa nak handle keja nanti..

dia orang nak mengata depan2...takut.tu yang reka mcm2 petua.takperlah...69 & 92 sedor diri.Sad Sad Sad Sad
ramai lagi yang boleh handle...abe ado,mie ado,gabanz ado...

_________________
Kadangkala ALLAH hilangkan sekejap matahari...Kemudian DIA datangkan pula guruh & kilat...
Puas kita menangis,mencari di manakah matahari !Rupa-rupanya ALLAH nak hadiahkan kita PELANGI YANG INDAH..."

"Sebaik-baik manusia adalah orang yang bermanafaat bagi manusia dan seburuk manusia orang yang membahayakan manusia"
Back to top Go down
View user profile
dtkcrow
Ahli Aktif
Ahli Aktif


Male
Number of posts : 660
Age : 41
Location : KUANTAN
Registration date : 2008-12-20

PostSubject: Re: kenali sesama kita...   Sun Jun 21, 2009 12:43 pm

itu melawok je mamu... bukan dey all maksud sungguh sungguh pong.
Back to top Go down
View user profile http://asyriffa.blogspot.com
MaMmUu
Ahli Muker Tuler..
Ahli Muker Tuler..


Male
Number of posts : 6258
Age : 47
Location : Gong Badak
Registration date : 2009-01-04

PostSubject: Re: kenali sesama kita...   Sun Jun 21, 2009 12:45 pm

huhuhuhuhuhuhuhuhu Sad Sad Sad Sad Sad Sad Sad Sad Sad Sad Sad Sad Sad Sad Sad Sad Sad Sad Sad

_________________
Kadangkala ALLAH hilangkan sekejap matahari...Kemudian DIA datangkan pula guruh & kilat...
Puas kita menangis,mencari di manakah matahari !Rupa-rupanya ALLAH nak hadiahkan kita PELANGI YANG INDAH..."

"Sebaik-baik manusia adalah orang yang bermanafaat bagi manusia dan seburuk manusia orang yang membahayakan manusia"
Back to top Go down
View user profile
dtkcrow
Ahli Aktif
Ahli Aktif


Male
Number of posts : 660
Age : 41
Location : KUANTAN
Registration date : 2008-12-20

PostSubject: Re: kenali sesama kita...   Sun Jun 21, 2009 12:51 pm

mamu, jom gi singapore tengok barang motor ngn motor skali... kita jalan ngn keta lak...
Back to top Go down
View user profile http://asyriffa.blogspot.com
MaMmUu
Ahli Muker Tuler..
Ahli Muker Tuler..


Male
Number of posts : 6258
Age : 47
Location : Gong Badak
Registration date : 2009-01-04

PostSubject: Re: kenali sesama kita...   Sun Jun 21, 2009 1:36 pm

dtkcrow wrote:
mamu, jom gi singapore tengok barang motor ngn motor skali... kita jalan ngn keta lak...

singapore?best tu...bila bhai?

_________________
Kadangkala ALLAH hilangkan sekejap matahari...Kemudian DIA datangkan pula guruh & kilat...
Puas kita menangis,mencari di manakah matahari !Rupa-rupanya ALLAH nak hadiahkan kita PELANGI YANG INDAH..."

"Sebaik-baik manusia adalah orang yang bermanafaat bagi manusia dan seburuk manusia orang yang membahayakan manusia"
Back to top Go down
View user profile
gabanz
Ahli Aktif
Ahli Aktif


Male
Number of posts : 820
Age : 34
Location : manir
Registration date : 2008-12-19

PostSubject: Re: kenali sesama kita...   Sun Jun 21, 2009 1:41 pm

dtkcrow wrote:
mamu, jom gi singapore tengok barang motor ngn motor skali... kita jalan ngn keta lak...

adalah lebih afdhall jika kita sembang kat TEC@TT.... rogerrrrrrrrRRRRRR

_________________


"Kekuatan tidak datang dari kemampuan fizikal,tetapi ianya datang
dari semangat yang tidak pernah mengalah."
Back to top Go down
View user profile
MaMmUu
Ahli Muker Tuler..
Ahli Muker Tuler..


Male
Number of posts : 6258
Age : 47
Location : Gong Badak
Registration date : 2009-01-04

PostSubject: Re: kenali sesama kita...   Sun Jun 21, 2009 1:44 pm

sori inspektor shahab...jgn tembak saya.

_________________
Kadangkala ALLAH hilangkan sekejap matahari...Kemudian DIA datangkan pula guruh & kilat...
Puas kita menangis,mencari di manakah matahari !Rupa-rupanya ALLAH nak hadiahkan kita PELANGI YANG INDAH..."

"Sebaik-baik manusia adalah orang yang bermanafaat bagi manusia dan seburuk manusia orang yang membahayakan manusia"
Back to top Go down
View user profile
sekut_meri
Ahli Aktif
Ahli Aktif


Number of posts : 125
Age : 35
Registration date : 2009-04-20

PostSubject: awat ni??????   Sun Jun 21, 2009 1:54 pm

pasai apa sensitif sgt....
duk heran apa nya perut buncit ka apa....
yang duk susah 2 knp...biaq p la org nk kata apa...bukan kita kna bayaq pn klo org nk kta kat kita...
perut besaq ka, perut buncit ka....x salah kang...makhluk TUHAN....janji kita sihat, ALHAMDULILLAH...
abg gabanz 2 bukan apa.... saja dia nk melawak...nk kasi happening bak kta org putih...x bergurau senda...duk skema jer....x de makna la bukak forum...duk serius ja....mcm maner nk tmbah ahli...org duk pakat takut nk join...sbb serius...garang...silap ari bulan, kna makan...1 lg, bukan nk bela tp abg gabanz kang kta, bleh cayer ker petua2 lagu 2...alahai...senyum la...x bes la klo merajuk2 lagu ni....
Back to top Go down
View user profile
gabanz
Ahli Aktif
Ahli Aktif


Male
Number of posts : 820
Age : 34
Location : manir
Registration date : 2008-12-19

PostSubject: Re: kenali sesama kita...   Sun Jun 21, 2009 1:56 pm

cheers cheers cheers cheers cheers cheers cheers cheers cheers cheers cheers

_________________


"Kekuatan tidak datang dari kemampuan fizikal,tetapi ianya datang
dari semangat yang tidak pernah mengalah."
Back to top Go down
View user profile
MaMmUu
Ahli Muker Tuler..
Ahli Muker Tuler..


Male
Number of posts : 6258
Age : 47
Location : Gong Badak
Registration date : 2009-01-04

PostSubject: Re: kenali sesama kita...   Sun Jun 21, 2009 2:03 pm

sekut_meri wrote:
pasai apa sensitif sgt....
duk heran apa nya perut buncit ka apa....
yang duk susah 2 knp...biaq p la org nk kata apa...bukan kita kna bayaq pn klo org nk kta kat kita...
perut besaq ka, perut buncit ka....x salah kang...makhluk TUHAN....janji kita sihat, ALHAMDULILLAH...
abg gabanz 2 bukan apa.... saja dia nk melawak...nk kasi happening bak kta org putih...x bergurau senda...duk skema jer....x de makna la bukak forum...duk serius ja....mcm maner nk tmbah ahli...org duk pakat takut nk join...sbb serius...garang...silap ari bulan, kna makan...1 lg, bukan nk bela tp abg gabanz kang kta, bleh cayer ker petua2 lagu 2...alahai...senyum la...x bes la klo merajuk2 lagu ni....

sekut cakap senang sbb dia blom buncit lagi...hahahahaha

_________________
Kadangkala ALLAH hilangkan sekejap matahari...Kemudian DIA datangkan pula guruh & kilat...
Puas kita menangis,mencari di manakah matahari !Rupa-rupanya ALLAH nak hadiahkan kita PELANGI YANG INDAH..."

"Sebaik-baik manusia adalah orang yang bermanafaat bagi manusia dan seburuk manusia orang yang membahayakan manusia"
Back to top Go down
View user profile
sekut_meri
Ahli Aktif
Ahli Aktif


Number of posts : 125
Age : 35
Registration date : 2009-04-20

PostSubject: sajer jer nk bakar tow....   Sun Jun 21, 2009 2:14 pm


ABG DENANG !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Back to top Go down
View user profile
bobo7448
Ahli Aktif
Ahli Aktif


Male
Number of posts : 130
Location : masjid kusza, gong badak
Registration date : 2009-01-01

PostSubject: Re: kenali sesama kita...   Sun Jun 21, 2009 3:34 pm

denang69 wrote:
sekut_meri wrote:
pasai apa sensitif sgt....
duk heran apa nya perut buncit ka apa....
yang duk susah 2 knp...biaq p la org nk kata apa...bukan kita kna bayaq pn klo org nk kta kat kita...
perut besaq ka, perut buncit ka....x salah kang...makhluk TUHAN....janji kita sihat, ALHAMDULILLAH...
abg gabanz 2 bukan apa.... saja dia nk melawak...nk kasi happening bak kta org putih...x bergurau senda...duk skema jer....x de makna la bukak forum...duk serius ja....mcm maner nk tmbah ahli...org duk pakat takut nk join...sbb serius...garang...silap ari bulan, kna makan...1 lg, bukan nk bela tp abg gabanz kang kta, bleh cayer ker petua2 lagu 2...alahai...senyum la...x bes la klo merajuk2 lagu ni....

sekut cakap senang sbb dia blom buncit lagi...hahahahaha
tu la..........
Back to top Go down
View user profile
sekut_meri
Ahli Aktif
Ahli Aktif


Number of posts : 125
Age : 35
Registration date : 2009-04-20

PostSubject: wah...wah...wah.....   Sun Jun 21, 2009 3:51 pm

aik???????
org lain yg terasa...sya plok yg kena...awatnya...pasai apa cheq ja yg kena ari ni...waduh2....saja nk bakaq chek ya...x pa...hangpa wat la...karang tiba masa, cheq balas balik...bru tau...
Back to top Go down
View user profile
MaMmUu
Ahli Muker Tuler..
Ahli Muker Tuler..


Male
Number of posts : 6258
Age : 47
Location : Gong Badak
Registration date : 2009-01-04

PostSubject: Re: kenali sesama kita...   Sun Jun 21, 2009 9:33 pm

ada lori ada bas...
ada ubi ada batas...
ada hari bolehlah balas.

_________________
Kadangkala ALLAH hilangkan sekejap matahari...Kemudian DIA datangkan pula guruh & kilat...
Puas kita menangis,mencari di manakah matahari !Rupa-rupanya ALLAH nak hadiahkan kita PELANGI YANG INDAH..."

"Sebaik-baik manusia adalah orang yang bermanafaat bagi manusia dan seburuk manusia orang yang membahayakan manusia"
Back to top Go down
View user profile
sham bell
Ahli Aktif
Ahli Aktif


Number of posts : 200
Age : 46
Location : alor setar,kedah
Registration date : 2009-04-22

PostSubject: Re: kenali sesama kita...   Mon Jun 22, 2009 10:40 am

tak dok hal doh skrg nih
perut geleber ker,boroi ker,tirih ker ker,dok penting maner doh
bini ada doh,anok pung rama jugok...cukuplah Smile
Back to top Go down
View user profile
MaMmUu
Ahli Muker Tuler..
Ahli Muker Tuler..


Male
Number of posts : 6258
Age : 47
Location : Gong Badak
Registration date : 2009-01-04

PostSubject: Re: kenali sesama kita...   Mon Jun 22, 2009 11:03 am

sham bell wrote:
tak dok hal doh skrg nih
perut geleber ker,boroi ker,tirih ker ker,dok penting maner doh
bini ada doh,anok pung rama jugok...cukuplah Smile

kalau nok tahu,perut boroi ni lambang kemewahan...lambang keunggulan...
kerana perut boroi ni lah juga yang memboroikan orang...

_________________
Kadangkala ALLAH hilangkan sekejap matahari...Kemudian DIA datangkan pula guruh & kilat...
Puas kita menangis,mencari di manakah matahari !Rupa-rupanya ALLAH nak hadiahkan kita PELANGI YANG INDAH..."

"Sebaik-baik manusia adalah orang yang bermanafaat bagi manusia dan seburuk manusia orang yang membahayakan manusia"
Back to top Go down
View user profile
sham bell
Ahli Aktif
Ahli Aktif


Number of posts : 200
Age : 46
Location : alor setar,kedah
Registration date : 2009-04-22

PostSubject: Re: kenali sesama kita...   Mon Jun 22, 2009 11:11 am

denang69 wrote:
sham bell wrote:
tak dok hal doh skrg nih
perut geleber ker,boroi ker,tirih ker ker,dok penting maner doh
bini ada doh,anok pung rama jugok...cukuplah Smile

kalau nok tahu,perut boroi ni lambang kemewahan...lambang keunggulan...
kerana perut boroi ni lah juga yang memboroikan orang...



yeah, gue teramat bersetuju dengang kenyataang itu
sesungguhnya pada mrk yg boroi itulah mampu utk memboroikan org laing.........(hok halal lah wehh) Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing lol!
Back to top Go down
View user profile
bobo7448
Ahli Aktif
Ahli Aktif


Male
Number of posts : 130
Location : masjid kusza, gong badak
Registration date : 2009-01-01

PostSubject: Re: kenali sesama kita...   Mon Jun 22, 2009 11:14 am

setuju, 13 juge sewaktu dengannya.................
Back to top Go down
View user profile
MaMmUu
Ahli Muker Tuler..
Ahli Muker Tuler..


Male
Number of posts : 6258
Age : 47
Location : Gong Badak
Registration date : 2009-01-04

PostSubject: Re: kenali sesama kita...   Mon Jun 22, 2009 11:45 am

sempena hari bapa ni...jom kita pakat2 boroikan orang bawahan kita... cheers cheers cheers

_________________
Kadangkala ALLAH hilangkan sekejap matahari...Kemudian DIA datangkan pula guruh & kilat...
Puas kita menangis,mencari di manakah matahari !Rupa-rupanya ALLAH nak hadiahkan kita PELANGI YANG INDAH..."

"Sebaik-baik manusia adalah orang yang bermanafaat bagi manusia dan seburuk manusia orang yang membahayakan manusia"
Back to top Go down
View user profile
gabanz
Ahli Aktif
Ahli Aktif


Male
Number of posts : 820
Age : 34
Location : manir
Registration date : 2008-12-19

PostSubject: Re: kenali sesama kita...   Mon Jun 22, 2009 12:21 pm

lol! lol! lol! lol!

_________________


"Kekuatan tidak datang dari kemampuan fizikal,tetapi ianya datang
dari semangat yang tidak pernah mengalah."
Back to top Go down
View user profile
MaMmUu
Ahli Muker Tuler..
Ahli Muker Tuler..


Male
Number of posts : 6258
Age : 47
Location : Gong Badak
Registration date : 2009-01-04

PostSubject: Re: kenali sesama kita...   Mon Jun 22, 2009 1:16 pm


_________________
Kadangkala ALLAH hilangkan sekejap matahari...Kemudian DIA datangkan pula guruh & kilat...
Puas kita menangis,mencari di manakah matahari !Rupa-rupanya ALLAH nak hadiahkan kita PELANGI YANG INDAH..."

"Sebaik-baik manusia adalah orang yang bermanafaat bagi manusia dan seburuk manusia orang yang membahayakan manusia"
Back to top Go down
View user profile
Sponsored content




PostSubject: Re: kenali sesama kita...   Today at 10:56 am

Back to top Go down
 
kenali sesama kita...
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 2Go to page : 1, 2  Next

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Darul Iman Scooter Club :: Kisah² Jenaka-
Jump to: